Erasmus #2 Deníčkový zápis

Chtěla jsem napsat o minulém týdnu dřív, než se mi dojmy vykouří z hlavy nebo budou přebity novým týdnem.

Po krátké pauze v Brně, kdy jsem se viděla s kamarády a (ne)viděla Měsíc, mě čekal poměrně nabitý týden ve Vídni. Vlastně to byl první týden, kdy jsem se celou dobu soustředila na jednu úlohu, předtím jsem si tak různě osahávala různé věci. Pracovala jsem na výpočtech W2BC pro Brňáky. Vlastně se s tím začalo už předtím a velkou část práce tvořilo dávání věcí dokopy.

Malovala jsem v Rku grafy závislosti formační energie na crystalickém systému a pak závislosti formační energie na složení, poměru B/(B+C). V druhém případě jsem se ještě snažila vyplotovat konexní obal bodů, což mě dohnalo ke stažení Gimpu, ve kterém to bylo ošklivý, tak tam teď není nic. Celkově bych se chtěla naučit líp plotovat. Buď ovládat ggplot, aby mi z něho lezly fyzikálně vypadající grafy (teď vypadají jak pro popularizační přednášku ze sociologie), nebo se naučit přidávat významy tvarům a barvám v obyčejném plotu.

Pak jsem programovala projekce matice elastických koeficientů na "vzorové matice" různých crystalických systémů. Obnášelo to četbu článku, který byl překvapivě hodně matematický, a zjištění, že si z tenzorů napamatuju skoro nic. Dokonce jsem si někam napsala, že bych si měla zopakovat věci z lingebry trojky. Reálně jsem si z článku vzala vzorečky a napsala do Rka jako do chytré kalkulačky, žádné velké programování s vymýšlením algoritmů, ale líbilo se mi, jak z výstupu vždycky vyšlo sedm matic a jedna tabulka :) Jednou se zase hodily prezentace z numerických metod, měla jsem totiž ještě poměřit, která ta matice projektovaná je nejblíž té původní podle Frobeniovy normy. Nakonec jsem ty nejbližší nebo fyzikálně nejsmysluplnější hodila do online kreslítka Youngova  modulu. Barevné kreslítko tvořilo hezčí obrázky, ale nefungoval mi jejich export a stažení, tak jsem musela použít zelené kreslítko. To mi zase vypočítalo průměrné hodnoty Bulk a Sheer modulu, tak jsem si ušetřila práci.

Všechno se dalo jedné prezentaci a jsem z toho měla dobrý pocit, když jsem to viděla na jednom místě. Ve skupině prý několik lidí chce, abych jim něco spočítala, tak mám radost, že budu třeba užitečná.

Bylo příšerné vedro, proto jsem odpoledne už nikam nechodila, ale hodlám to tento týden napravit. Zjistila jsem, že je lepší nakupovat jídlo až když si odložím věci na kolejích, SPAR je sice po cestě domů, ale Billa je co bych vlaštovkou dohodila.

Komentáře

Oblíbené příspěvky